Vineri, 2024-11-22, 9:29 PM
Bine aţi venit Vizitator | RSS

Meditaţii on-line la limba română

[ Mesaje noi · Membrii · Regulamentul forumului · Căutare · RSS ]
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Teme pentru acasă
MikiData: Joi, 2011-10-27, 4:25 PM | Mesaj # 1
Începător
Grup: Utilizatori
Mesaje: 1
Reputaţie: 0
Status: Offline
Bună ziua! Mă puteţi ajuta şi pe mine cu exerciţiul 3 de jos de la pagina 48? Mulţumesc mult.
 
----Data: Duminică, 2011-11-06, 3:50 PM | Mesaj # 2
Începător
Grup: Utilizatori
Mesaje: 1
Reputaţie: 0
Status: Offline
si eu am nevoieeee :o3
 
idnedelcuData: Marţi, 2011-11-15, 11:42 PM | Mesaj # 3
Lieutenant colonel
Grup: Administratori
Mesaje: 120
Reputaţie: 11
Status: Offline
RaduV a scris:
Quote
Buna seara! Ai vrea si eu exercitiul 3 de la pagina 45. Cerinta:
Extrageti din capitol doi indici spatiali care fixeaza desfasurarea actiunii. Discutati despre raportul dintre fictiune si realitate, asa cum se contureaza el in textul dat. Veti avea in vedere
- indicii din realitatea obiectiva
- modificarile aduse din viziunea autorului
O seara placuta!


Ex. 3 / p. 45
La începutul romanului, în expoziţiune, Slavici ne face cunoştinţă cu personajul principal, Mara Bârzovanu şi ne descrie cadrul unde vor avea loc întâmplările. Pentru a crea impresia de veridicitate, acţiunea este plasată într-un spaţiu care împrumută elemente ale realului. Localităţile Lipova, Radna... continuarea aici.
 
RedForce96Data: Sâmbătă, 2011-11-19, 4:31 PM | Mesaj # 4
Începător
Grup: Utilizatori
Mesaje: 1
Reputaţie: 0
Status: Offline
Buna ziua!!As vrea si eu sa ma ajutati cu exercitiile 1,2 pagina 48 de jos .Va rog mult!!
Cerintele:
1. Reciteşte fragmentul de mai jos şi redactează un text de 10-15 rânduri având n vedere
• Perspectiva narativă ( cine povesteşte)
• Modul de expunere folosit
• Despre ce este vorba în fragment
• Particularităţi ale stilului.
Hm zise Mara, încreţindu-şi sprâncenele, şi începu să facă în gândul ei socoteala cam câţi oameni vor fi trecând în fieştecare an peste podul de pe Murăş. Nimeni în lumea aceasta n-ar fi putut să facă socoteala aceasta mai bine decât dânsa, care atâta timp a stat pe ţărmurii Murăşului. Ce-ar fi fost adecă dacă ar fi luat din ciorapul Persidei arânda podulu? Putea să dea mai mult decât alţii, fiindcă nu voia să câştige decât cei 60 de florini şi încă ceva pe deasupra. Apoi mai câştiga şi dreptul de a-şi pune masa şi coşurile la capătul podului, pe unde trecea toată lumea.

2.Următorul fragment se constituie într-un fel de concluzie narativă a primului capitol din romanul Mara.
S-ar putea oare să fii văduvă săracă, să-ţi vezi fata preuteasă, feciorul staroste în breasla cojocarilor şi inima să nu ţi se moaie?!
Că lucrurile ar putea să vie şi altfel, asta Mara nu putea s-o creadă când vedea ca-n aievea cum atât de bine au să iasă odată toate.
Scrie un text de minimum 10 rânduri, despre filosofia de viaţă a personajului care se desprinde din acest pasaj.

Adăugat (2011-11-19, 2:12 PM)
---------------------------------------------
Buna ziua!!As vrea si eu sa ma ajutati cu exercitiile 1,2 pagina 48 de jos .Va rog mult!!
Cerintele:
1. Reciteşte fragmentul de mai jos şi redactează un text de 10-15 rânduri având n vedere
• Perspectiva narativă ( cine povesteşte)
• Modul de expunere folosit
• Despre ce este vorba în fragment
• Particularităţi ale stilului.
Hm zise Mara, încreţindu-şi sprâncenele, şi începu să facă în gândul ei socoteala cam câţi oameni vor fi trecând în fieştecare an peste podul de pe Murăş. Nimeni în lumea aceasta n-ar fi putut să facă socoteala aceasta mai bine decât dânsa, care atâta timp a stat pe ţărmurii Murăşului. Ce-ar fi fost adecă dacă ar fi luat din ciorapul Persidei arânda podulu? Putea să dea mai mult decât alţii, fiindcă nu voia să câştige decât cei 60 de florini şi încă ceva pe deasupra. Apoi mai câştiga şi dreptul de a-şi pune masa şi coşurile la capătul podului, pe unde trecea toată lumea.

2.Următorul fragment se constituie într-un fel de concluzie narativă a primului capitol din romanul Mara.
S-ar putea oare să fii văduvă săracă, să-ţi vezi fata preuteasă, feciorul staroste în breasla cojocarilor şi inima să nu ţi se moaie?!
Că lucrurile ar putea să vie şi altfel, asta Mara nu putea s-o creadă când vedea ca-n aievea cum atât de bine au să iasă odată toate.
Scrie un text de minimum 10 rânduri, despre filosofia de viaţă a personajului care se desprinde din acest pasaj.

Adăugat (2011-11-19, 4:31 PM)
---------------------------------------------
Halal site mai aveti daca nu ajutati oamenii....rusine!

 
idnedelcuData: Marţi, 2013-11-12, 9:54 PM | Mesaj # 5
Lieutenant colonel
Grup: Administratori
Mesaje: 120
Reputaţie: 11
Status: Offline
Citat Liebe El de pe Facebook
ma puteti ajuta cu exercitiul ?
Da o explicatie pentru urmatorul comentariu al naratorului,observand si faptul ca uneori limbajul sau pare a se confunda cu cel al personajului:Sunt saraci, saracutiica n'au tata; e saraca si ea, c-a ramas vaduva cu 2 copii; cui.Doamne,ar putea sa-i lase cand se duce la targ? Cum,cand e atat de bine sa-i vezi?

Ai in vedere faptul ca inaintea acestui comentariu al naratorului,apare urmatorul pasaje aceea se inchina Mara si in fata icoanei,apoi isi ia copilasii,pe care intotdeauna ii poarta dupa dansa, ii da putin inainte si le zice:''Inchinati-va si voi, saracutii mame


Comentariul naratorului vrea să explice două lucruri din pasajul anterior: de ce li se... continuarea aici.
 
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Căutare:


Copyright MyCorp © 2024
Creator de site-uri gratuite — uCoz